onsdag 19 juni 2024

Edith Söderström - En hemlighet

När det inte går att hitta texten på nätet till en av världens bästa låtar - då får jag steppa in.

En dröm, ett minne
Som tovor i mitt hår
Kan göra ont att reda ut
Och det kittlar nånstans ändå
Och ser du ljus över staden nu
När dagen blir till natt under betong och katedraler
Ristade vi in våra namn
Och det allra mest förbjudna
Det som ingen annan vet att vi delar med gudarna
En hemlighet

Jag har inte glömt
Jag har inte glömt

Minns oss på balkongen
I förortskvällens ljus
Omgivna av människor med plastglas
Och skratt emellan husen
Och jag tänkte: Bara ett tecken nu
En blick är allt som krävs
För att jag ska släppa allt
Och vi går iväg, iväg
I drömmen om staden nu
När natten blir till dag
Och när vi ensamma på gatan gick hem till dig
Och jag, jag ville känna dig mot huden
Krypa alldeles intill och viska
Det mest förbjudna
Det som ingen känner till förutom vi

Jag har inte glömt
Jag har inte glömt

Inga kommentarer: