söndag 31 maj 2009

Nice söndag

Efter en hård helg med tre berusningar på ett drygt dygn (grillfest i fredags, körpicnic med lådvin på lördagseftermiddagen och pumptömning på sivans i går kväll) var det skönt att vakna upp till en strålande solig söndag. Framåt eftermiddagen drog jag till Sandsbro och satt i min sköna Everest-stol i några timmar och bara latade mig. Läste vidare i den mycket spännande "Människohamn" av John Ajvide Lindqvist (han som skrev "Låt den rätte komma in") och tog årets tre första dopp. Det var kallt i vattnet men fruktansvärt skönt ändå.

När jag kom hem såg jag när Robin Söderling stod för den största prestationen inom svensk tennis på många år när han slog ut världsettan Rafael Nadal i French Open, en turnering där Nadal ALDRIG har förlorat! Helt sanslöst.

Därpå drog jag och inhandlade massor av ingredienser till en uppfriskande sallad innehållande ruccolasallad, tomat, gurka, äpple, päron, kryddost, feta och prosciutto-skinka, med en dressing på olja, äppelcidervinäger och pressade vitlöksklyftor. Väldigt gott och helt rätt på en varm sommardag.

För nu är det fan sommar alltså. Det var officiellt den sista vårdagen idag och imorgon börjar juni. Det ska bli ännu varmare imorgon och det gillar jag inte direkt, speciellt när man jobbar 7.45-17.00. Men det får man väl ta. Nu är det bara 2½ veckor kvar till sommarlovet... svårt att greppa.

Inga kommentarer: