söndag 6 september 2009

Mitt Zlatan-knä

Tack vare Zlatans galna mål på övertid lever drömmen för Sverige att få spela fotbolls-VM nästa år. Matchen började exakt samtidigt som vår middag på Pensionat Frösakull utanför Halmstad. Fruktansvärt frustrerande. Under tiden jag satt och "njöt" av laxmackan till förrätt pågick matchen för fullt. Middagen var trevlig, det var inte det. Men fan vad jag ville se matchen. Så när det var fem minuter kvar och min mobil meddelade att det stod 1-1 kunde jag inte stå ut längre. Jag sprang över till TV-rummet i byggnaden intill och såg de sista minuterna. Calle joinade kort därpå. Vi led när vi insåg att Sverige hade ägt matchen men inte hade haft turen på sin sida. Domaren signalerade tre minuters övertid och när tre minuters övertid var spelade stod det fortfarande 1-1. Sveriges chanser att ta sig till VM var nu i det närmaste utplånade. Så fick Zlatan ett friläge och magade in 2-1. Jag flippade ur totalt (en stor mängd vin cirkulerade för tillfället runt i mitt blod sedan den underbara stunden på stranden med kören några timmar tidigare) och skrek "ZLATAN! ZLATAN! ZLATAN!" medan jag sprang runt i TV-rummet. Jag slog i samma veva mitt vänstra knä in i ett bord men tänkte inte mer på det.

I morse var det en bula på knät och det gjorde riktigt ont så fort jag skulle böja benet. Lägg till detta min sträckta vad från i tisdags som fortfarande gör ont när jag ska röra mig, så kan du säkert inse att jag har haltat ganska ordentligt hela dagen.

Men men. Nu är jag hemma i Växjö igen och det är väldigt skönt. Det får nog bli en liten tur med mopeden och i övrigt en mycket lugn kväll.

Inga kommentarer: