tisdag 30 december 2014

Musik 2014 - Årets bästa låtar

2014 har, sett till min smak, varit det sämsta musikåret på länge. Jag har nog börjat bli riktigt kräsen - samtidigt som jag tycker att det mesta av den nya musiken låter sjukt skvalig och överproducerad. Eller också börjar jag bara bli gammal.

Helt oavsett: Jag tycker inte att det har släppts en enda helt underbart fantastisk låt - möjligtvis ett par av sångerna från Damien Rice-plattan. Och på en pallplats hamnar nog också Monument med Röyksopp och Robyn (albumversionen och absolut inget annat!). Så här är mina favoritlåtar från året som gått - icke rankade:

Wye Oak - Before
Todd Terje - Delorean Dynamite
MNEK - Every little word
Ariana Grande feat. The Weeknd - Love me harder
1987 - Michelle
Ne-Yo feat. Jeezy - Money can't buy
Röyksopp feat. Robyn - Monument
Damien Rice - My favourite faded fantasy
Damien Rice - The box
Damien Rice - The greatest bastard
Electric Youth - The best thing


Inga kommentarer: