fredag 29 december 2017

Musik 2017 - Årets bästa album

En hel del bra skivor släpptes så klart i år också. Mina tio favoritalbum är en skön blandning av släpigt, shoegaze, hiphop, singer/songwriters, soul och ett väldigt speciellt soundtrack. Men den platta som absolut gjort störst avtryck på mig det här året är Cigarettes After Sex självbetitlade debutalbum. Den får mig att halvt sluta ögonen och önska att jag var i samma situation som sångernas huvudpersoner. Här är alla skivorna. Andraplatserna är sorterade i bokstavsordning eftersom jag inte vet vilken jag gillar mest.

1. Cigarettes After Sex - Cigarettes after sex

Kendrick Lamar - Damn
Tyler, the Creator - Flower boy
Jens Lekman - Life will see you now
Gidge - LNLNN
Loney Dear - Loney Dear
Slowdive - Slowdive
Beach Fossils - Somersault
Kehlani - SweetSexySavage
Angelo Badalamenti mfl - Twin Peaks (Limited event series soundtrack)

Inga kommentarer: