söndag 23 oktober 2011

Söndagstips

Har haft en riktigt bra söndag! Det gäller ju att göra så mycket som möjligt av helgens sista lediga dag och det ultimata är ju då om man kan få dagen att kännas så lång som möjligt samtidigt som man mår utmärkt.

Så jag började dagen med att se på Svinalängorna, en film jag velat se länge men det har liksom inte blivit av. Den var jättebra och när jag var färdig med detta var klockan inte ens 12. Jag funderade på vad mer jag kunde göra och kom på en idé som skulle visa sig vara fantastisk. Se mer film! Så jag drog till Entré och såg Woody Allen-filmen Midnatt i Paris kl 13, myste i biografmörkret och steg ut i dagsljuset lite efter halv tre. När man har varit på bio är man så van vid att det är kväll och dags att gå hem och lägga sig, så det är en riktigt skön känsla att gå på eftermiddagen. Ska definitivt göra det oftare.

Hem igen, gjorde inget vettigt, spelade lite piano, installerade iOS 5 och hämtade en stabil kebabtallrik på Chaplin nere på hörnet.

Därpå gjorde jag något jag av någon anledning aldrig gjort innan - jag gick på för andra gången på samma dag! Bort till Entré igen, denna gång för att se Paranormal Activity 3. Trots en massa jävla efterblivna hormonsprutande malmökids som satt och skrek och störde alla andra måste jag säga att jag blev riktigt positivt överraskad av filmen. Lika fantastiskt obehaglig som ettan var, lika totalt värdelös var tvåan. Men trean var faktiskt riktigt bra och knappast bra för nerverna. Fy satan.

Klockan är nu inte ens 21 och nu blir det lite dator- och TV-häng ett par timmar. Tycker jag har hunnit med galet mycket idag. Det här blev värsta dagboksinlägget men det är väl det som lite är tanken med bloggandet från början ändå. Ciao!

Inga kommentarer: