fredag 29 juni 2012

Ups & downs

En rätt sugig dag fick en fin avslutning.

Igår, på väg hem från Växjö, tog jag en liten omväg via sjön Rottnen för att besöka en av Växjö kommuns fem tysta områden. Där ställde jag bilen och gick ner till sjön en stund. Jag fällde ner cabben och tog av en skärm från baksätet, vars funktion jag inte känner till. Jag vet inte riktigt varför jag tog bort den, men det är mindre viktigt nu. I alla fall glömde jag att lägga in den i bilen efteråt, och idag kom jag på att den saknades och att måste ha lämnat den där. Ett tyst område innebär också per automatik att det är ett ställe där praktiskt taget inga människor vistas, vilket också innebär att det är svårt att hitta dit. Så jag har inga förhoppningar om att någon vänlig själ ska åka dit och lokalisera den där skärmen. Nu blir Gustaf säkert jätteglad när han och Frida kommer hem från USA och jag berättar att jag tagit hand om deras bil på ett mindre än utmärkt sätt.

Så jag får köpa en ny, antar jag. Detta i kombination med att jag var på dåligt humör och att jag hade noll koll på när kvällens fest på Ribban skulle börja (jag trodde 19 när det i själva verket var 17, vilket innebär att jag alltså kom två timmar för sent), plus att jag hade riktigt ont i ryggen, gjorde att dagen kändes jävligt sugig. Tack vare en trevlig kväll med solnedgång på T-bryggan, gjorde att jag trots allt är på hyfsat bra humör nu.

Får se vad som händer i helgen. Kanske blir det dubbla besök, kanske blir det inget alls. Det enda som är säkert är att jag måste lägga mig nu.

Inga kommentarer: