onsdag 26 december 2012

Goda tider

På väg hem från pulkabacken i Tyresö idag kom jag att tänka på när jag egentligen varit som lyckligast i mitt liv hittils. Och här är facit:

Januari 1987 - juni 1988:

I januari '87 fick vi en ny klassföreståndare (Christer) i femman och efter det var det alltid så jäkla kul att gå till skolan varje dag. Detta i kombination med att jag hade bra kompisar och njöt av den sista delen av att till 100 % vara barn gör att det inte är någon tvekan om att denna tidsperiod kvalar in.

September 1998 - sommaren 2002 (med undantag för sommaren 2001):

Jag flyttade hemifrån 1995 och första året i Växjö var ingen riktig höjdare - det tog lång tid för mig att anpassa mig till allt det nya. Året därpå gjorde jag lumpen och det var sju resor värre. Saker började bli bättre när jag flyttade tillbaka till korridoren '97, men till höstterminen 1998 flyttade Fredde in på korridoren och de följande tre åren var riktigt nice - bra kompisar, Pudas-häng, extremt mycket fritid och en avsevärd mängd Pasqua. Hösten 2001 flyttade jag ihop med Jenny ute på campus och det första året vi bodde ihop var riktigt, riktigt bra.

Juli 2008 - sommaren 2009 (typ):

Jag gick in i ett riktigt mysigt förhållande samtidigt som det nya kompisgänget bestående huvudsakligen av sjuksköterskestudenter började bli riktigt tajt. Fina tider!

Juli 2011 - NU:

En ny era i mitt liv inleddes när jag till slut flyttade till Malmö. Nytt jobb, nya lägenheter, en ny fantastisk stad att utforska och nya (såväl som gamla) vänner. Smekmånaden tog liksom aldrig slut och det återstår att se hur länge det ska hålla i sig!

Inga kommentarer: