torsdag 6 december 2007

En väg ut

Nu handlar det om min roman. När ska den skrivas? Ska det dröja så lång tid att den aldrig blir påbörjad? Jag sitter i en märklig position: nästan allt är klart. Förutom handlingen. Jag vet inte om jag ska se det som om jag har kommit långt eller ingenstans. För jag vet verkligen inte alls vad den ska handla om. Jag är välbekant med stämningarna och olika teman, men jag har inte den blekaste aning om handlingen. Så fort jag försöker brainstorma ger jag antingen upp eller kommer jag fram till något som är sju resor sämre än en patetisk kiosknovell.

Men jag vet vad den ska heta åtminstone.

2 kommentarer:

Snömolnet... sa...

Oj, vad nyfiken jag blir!
Och vad jag känner igen mig! Förutom att du verkar ha kommit längre. Jag har bara min dröm om att en dag skriva en bok. En dröm som oftast känns så avlägsen att det blir fånigt...
Är det inläggets rubrik som ska bli bokens titel?

Silence sa...

Nej, men det är i de trakterna.