lördag 8 december 2007

Hur känns det?

Efter en kväll framför flosklernas högborg, Idol, kan jag inte annat än förundras över hur folk kan vara så enformiga och enfaldiga och envetna. Då pratar jag inte främst om juryn och Jihde och alla andra mainstream-parenteser som glider runt i livet utan att öppna ögonen. Jag tänker mer på en annan floskel som jag med gott samvete kan vräka ur mig en kväll som denna utan att sticka ut ett dugg:

Ja, hälften av den amerikanska befolkningen måste verkligen vara dumma i huvudet. Jag har trott det ett antal år nu men jag försöker hela tiden hitta anledningar till att betvivla hypotesen. Och så varje gång när jag har börjat känna mig mer tolerant och mindre kategorisk dyker det upp något nytt som nästan, bara nästan, gör att jag vill sätta alla republikaner i antingen ett reservat à la hur amerikanerna själva har gjort med indianerna, eller i en biosalong med uppbända ögonlock à la A Clockwork Orange där de tvingas titta på An Inconvenient Truth och gärna även någon dokumentär om hur jävla dumt det var att invadera Irak. Detta tills de inser ett och annat och slutar vara så förbannat jävla själviska och självgoda... och framför allt tunnelseende.

Suck.

Inga kommentarer: