lördag 21 mars 2009

Sent ska syndaren vakna

Jag hade bestämt mig för länge sedan att jag inte tyckte om Anna Järvinen. Någon av hennes låtar var med på en Sonic-CD för ett tag sen, tror jag. Jag tyckte nog faktiskt inte jättemycket om den, visserligen. Men samtidigt lät jag mig nog själv anta att jag inte skulle gilla henne, av den enkla anledningen att andra svenska artister med finskklingande namn - som Frida Hyvönen och Timo Räisänen - inte visat sig vara min kopp te.

Men nu har jag börjat lyssna på Anna igen och har insett att hon har väldigt fin röst och en känsla för vackra popsånger. "Äppelöga" var väl den låt som fick upp ögonen på mig en aning, men framför allt har jag upptäckt en låt som heter "Bättre svensktalande folk" från en samlingsskiva med svenska singer/songwriters. Den är galet fantastiskt bra.

I övrigt lyssnar jag väldigt mycket på Lily Allens nya skiva just nu. Hur bra som helst. Håller också på att lyssna in mig på nya Loney Dear-skivan - jag älskar vissa låtar på föregångaren "Loney, Noir". Tycker också om en ny skiva med Empire of the Sun.

Inga kommentarer: