lördag 3 april 2010

Östra hör upp!

Hello! I'm back... back in the Östra Karup groove. Men jag har inte hittat någon groove ännu, och jag har inga större förhoppningar om att göra det heller.

Kom hem igår eftermiddag. Det enda som jag på allvar kan fokusera på är mina öron. Det är väldigt irriterande eftersom det oroar mig så mycket. Så idag stack jag faktiskt in till jourcentralen i Halmstad bara för att få reda på att det var 2-3 timmars väntetid och att jag förmodligen inte behövde oroa mig. Jag vet inte om det lugnade mig så värst mycket. Jag tror i alla fall inte att jag hör sämre än i går. På tisdag ska jag boka in en tid på Kronobergskliniken som tydligen ska vara experter på öron/näsa/hals.

Pappa och jag var på Väla i förmiddags. De ska bygga ut ännu mer. 180 butiker ska det bli när det är klart. Det är liksom redan sjukt jävla stort. Men det är bara kul att det ska bli ännu större. Jag köpte ett par Converse som jag hade tittat på ett tag. De ser ut så här:


Snygga, va? Jag hittade också ett par jeans och några färgglada kalsonger på Jack & Jones. Och ett par löparhandskar på Inter Sport. Så jag är helnöjd med mina inköp.

Ikväll ska jag stå för matlagningen här hemma, något som händer väldigt sällan. Det blir en kycklingfilégryta med crème fraîche, honung, citronskal och vitlök. Receptet tackar jag Calle för!

Och imorgon blir det långpromenad på Hovs Hallar (om vädret tillåter) med Tessan. På kvällen är vi bortbjudna till min morbror. På måndag drar jag tillbaka till Växjö.

Inga kommentarer: