tisdag 22 juni 2010

New York, New York

Jag onskar att jag kunde lagga upp lite bilder har pa bloggen men den har datorn har ingen ingang for SD-kort. New York kanns annu mer fantastiskt den har gangen an for 16 ar sedan. Tanken jag fick nar vi gled runt pa gatorna i Midtown igar, stod pa Top of the Rock och sag ut over hela staden (utsikten darifran maste vara en av de basta i varlden...) och nar vi gick forbi Ed Sullivan Theater och helt plotsligt kommer Jay-Z, Eminem och P Diddy ut ur byggnaden, ja den tanken var att... detta ar varldens centrum. Det ar har ordet puls far sin riktiga mening. Allt stralar samman har. 20-vaningshus ser hur pyttiga ut som helst, helt allvarligt.

Mina problem ar varmen och somnen. Det ar - for min del - nastan olidligt varmt nar man ar ute och gar pa gatorna. Och jag sover inte ordentligt - 7-8 timmar pa de tre senaste natterna ar inte helt OK. Men hinder ar till for att overvinnas och jag far inte lata sana saker forstora en san har grym resa.

Imorgon (eller snarare idag - klockan ar snart fem pa morgonen) blir det fortsatt sightseeing i the city. Vi ska ga runt i Central Park, spana in Tom's Restaurant fran Seinfeld, ga over Brooklyn Bridge, kolla in Ground Zero och Downtown... och sa far det bli en del shopping. Jag har hittat ett par solglasogon men jag ar ocksa ute efter billiga shorts och t-shirts framst.

Nu blir det bara lite adresser jag maste skriva ner sa att vi kan komma ihag det till senare:

VS - Fulton St/Front St (SO Manhattan, S om Brooklyn Bridge)
VS - Broadway/Prince Street (lite langre norrut men anda ganska langt soderut)
VS - Fifth Ave (19th St, precis mellan W och E)
VS - 6th Ave (Americas)/34th St
VS - Broadway/West 55th
VS - Park Ave (4th)/E 57th St
VS - Lexington Ave (3,5th)/ E 58th St
VS - Broadway/West 85th

T-shirts - giftshop pa Broadway/W 54th, Williamsburg i Brooklyn

Manhattan Mall - Broadway/33 St
East Broadway Mall - East Broadway/Manhattan Bridge
South Street Seaport - under FDR Driveway, vid den jattelika piren ovanfor Pier 11 pa sydostra Manhattan
Chelsea Market - 9th Ave/16th St
Atlantic Terminal Mall - i Brooklyn dar Flatbush Ave moter Atlantic Ave. Dar finns det VS som jag skrev om ovan.
Kings Plaza - enorm mall i Brooklyn- Kings Hwy/ E 15th St
Queens Center - enorm mall i Queens - Queens Blvd / 57th Ave
Rego Center (Queens) - Junction Blvd/62nd Drive

Macy's - 151 W 34th St (7th Ave)

Inga kommentarer: