fredag 18 juni 2010

Sommarlov

Nu är det fanimej sommarlov! Jag är ledig i åtta veckor och det ska bli riktigt skönt. Planerna för sommaren är precis lagom fastställda: jag ska åka en vecka till USA, jag ska dra ner til Båstad 1-2 veckor i juli och jag ska på kryssning i augusti. I övrigt är det väldigt öppet. Jag hoppas att det blir fint väder (men inte för varmt) så att man kan sticka till sjön och bada och softa.

En tjeckisk kille sover i mitt vardagsrum i natt. Det är via www.couchsurfing.com, en fantastisk sajt jag registrerade mig på för några veckor sedan när en av våra alternativ var att soffsurfa i New York. Nu är han här i natt eftersom han skulle på någon konferens på universitetet här i Växjö i veckan. Han verkar trevlig och det är inga problem alls, men det är en lite underlig känsla. Han hade skrivit att han skulle försöka fixa ett annat ställe att sova på men om det krisade var han tacksam om han fick sova här. Men eftersom jag inte hörde nåt från honom idag tog jag för givet att han hade hittat något annat. Sedan fick jag ett SMS när vi var på Harrys music-quiz ikväll, och då stod han och några couchsurfing-kompisar utanför. När vi någon timme senare kom ut från puben stod han och väntade. Jag frågade var han skulle sova i natt, och han svarade att han hoppades att han kunde sova hos mig. Och det är helt OK men det är som sagt även en lite udda känsla.

Inga kommentarer: