onsdag 23 juni 2010

Scary city

Det var en... varierande dag igar. Jag hade tankt saga spannande, men det hade kants for positivt.

Allt borjade bra. Vi akte in till Manhattan, tog tunnelbanan till W 110th St och hittade snabbt Tom's Restaurant som man kanner igen fran Seinfeld. Sedan gick vi bort mot Central Park som vi sedan promenerade igenom. Den ar ju "ganska" stor sa det tog sakert en och en halv timme. Sedan gick vi runt i Midtown lite och atervande sedan till hotellet for att jag skulle byta fran sandaler (misstag) till mina Converse.

Vi kakade lunch pa hotellet: pizza slices. Det ar verkligen ingen myt att all mat ar sa javla fettig har. Man kampar forgaves for att hitta nagot nyttigt och det ar verkligen ackligt. Allt handlar om fett och kalorier. Disgusting!

Vi bestamde oss sedan for att ta tunnelbanan till Brooklyn (langt ut i Brooklyn) till ett kopcentrum vid namn Atlantic Terminal. Den forbannade tunnelbanan ar otroligt opedagogisk och manga linjer korsar varandra utan att man kan byta. Detta gjorde att vi akte fel och hamnade i ratt skumma omraden. Till slut kom vi fram och insag att det var en mall som man gick igenom pa 10 minuter. Vi akte darifran och forsokte ta oss till Brooklyn Bridge men hamnade pa Wall Street. Vi kollade in borsen och World Trade Center och sedan akte vi tillbaka till Brooklyn och gick over bron.

Jag svettas som en gris hela tiden men forsoker verkligen dricka jattemycket vatten. Men nar klockan blev runt 7 igar kvall borjade jag ma illa och kanna mig snurrig. Vi bestamde att jag skulle aka sjalv tillbaka till hotellet medan Tobias skulle kolla en grej pa Port Authority infor dagens resa till Six Flags. Det var en dalig ide. Jag akte at fel hall och hamnade i Brooklyn. Dar missade jag ett tag och nar jag till slut kom tillbaka till Manhattan var jag sa radd for att svimma att jag tog en taxi hela vagen tillbaka till hotellet. Tog val 40 minuter och det var forvisso intressant. Snackade med min taxichauffor fran Pakistan och det var kul.

Det var nara att det inte blev nagon taxi for att jag inte hade nagra pengar. Bada vara kort slutade funka nar vi var pa en affar i Brooklyn vilket gjorde att jag inte kunde kopa alla klader som jag hade plockat fram. Men kortet borjade funka sen igen pa Manhattan.

Nar jag kom tillbaka till hotellet var Tobias inte dar, vilket jag tyckte att han borde ha varit med tanke pa min omvag. Han drojde lange och jag hann bli ganska orolig. Det visade sig att han ocksa hade akt fel och sedan inte hittat fran tunnelbanan hem till hotellet.

Det ar en underbar stad. Make no mistake. Men varmen haller pa att ta dod pa mig. Jag trivs inte alls i den. Idag ska det bli minst 32 grader varmt. INTE KUL!

Inga kommentarer: