torsdag 1 juli 2010

Färgerna

Varenda sommar när jag kommer hem till mina föräldrar förundrar jag mig över de fantastiska färgerna i solnedgången, speciellt från uterummet där man har jättefin utsikt västerut. Hemma i Växjö ser jag bara ett skitfult bostadshus om jag går ut på balkongen i solnedgången.

Återvänder till Växjö imorgon efter två dagar med Tessan och även mina föräldrar delvis. Idag blev det Halmstad. Vi skulle till stranden men solen klarade inte av att skingra molnen innan kl 15-16. Så vi hängde på stan och fikade, varpå vi drog till äventyrsbadet (inomhus) och var där ett par timmar. Sen satt vi på en restaurang i Tylösand och åt middag och ritade på duken. Till slut blev det faktiskt nån timme på stranden i Tylösand också, och årets första dopp i havet för min del. Det var betydligt kallare än när vi badade i Salen i djupaste Småland häromdagen, men ändå ganska skönt.

Inga kommentarer: