torsdag 8 juli 2010

FOLK!

Lägger helt klart i tillräckligt mycket pengar i parkeringsautomaten på torget. Går direkt till Kronans Droghandel, ska hämta ut ett recept. Först och främst tar det hur lång tid som helst mellan varje kund och när det till slut blir mitt nummer tar det kassörskan TOLV minuter att knappa in något på sin dator (ungefär en klickning på musen var tionde sekund), gå och hämta min medicin, slå i ett enormt register i snigeltakt och sedan meddela mig att läkaren har gjort något misstag med doceringen, så...

"Kan du sitta ner och vänta så att jag kan ringa läkaren?"
"Alltså, min parkeringstid gick ut för en kvart sedan så... nej, det går tyvärr inte."

Det slutar med att jag får åka till min vårdcentral och hämta ut receptet. Trots att det är så gott som folktomt där tar det en kvart innan det blir min tur. När mitt nummer kommer upp på displayen går en kvinna som har könumret EFTER mig fram till kassan och säger:

"Det var ingen annan där ute, så vi kan ta mitt nummer."

HALLÅ!!! Jag satt ju bredvid dig i typ tio minuter! Hon trängde sig alltså före mig helt medvetet. Hon har dessutom ingen koll på vad hon ska köpa och tar lång tid på sig. Jag försökte ge henne en arg blick när hon var klar och vände sig om för att gå, men jag tror inte jag lyckades speciellt bra.

Den här dagen har verkligen börjat lysande. Jag skulle behöva en sandpåse.

Inga kommentarer: