söndag 25 juli 2010

Höstbesök

Idag kom hösten. Shit vad jag skulle ha velat att den skulle stanna kvar nu, att det var september i stället för juli. Fast jag vill visserligen vara ledig några veckor till. Jag kan omformulera mig då; jag skulle vilja att sommaren var en månad i stället för tre, och att hösten var... äh, krångligt. Så här skulle årstiderna se ut om jag fick bestämma:

December-Februari: Vinter
Mars-Juni: Vår
Juli: Sommar
Augusti-November: Höst

Och så skulle "sommar" innebära att det var typ 22-25 grader varmt, soligt för det mesta men med en dag i veckan då det regnade. Som idag! Efter mer än en månad med nästan bara jättevarmt och soligt väder körde jag idag tillbaka till Växjö och fick lite glädjefnatt inom mig när jag insåg att det var 12-13 grader varmt och regn här! Så har det sedan fortsatt hela dagen och nu har det stått och småregnat sedan lunch. Mycket trevligt - jag mår verkligen bra av det. Allt blir så stillsamt och melankoliskt, men på ett bra sätt. Jag sprang en runda runt Växjösjön och det var nästan inte en människa ute - men det var vackert och jag sprang med ett stort leende på läpparna.

Det har verkligen varit helt OK att vara hemma hos föräldrarna men nu ska det bli skönt att vara king of the castle resten av sommaren. Det finns inte jättemånga planer, men jag ska försöka hänga en del med de kompisar jag har som ännu inte har flytt stan. Sen blir det kryssning och förhoppningsvis lite annat.

Inga kommentarer: