tisdag 27 juli 2010

Vissa dagar...

... blir inte riktigt som man tänkt sig.

OK, det positiva är att jag lämnade blod i förmiddags och att jag inte blev snurrig som förra gången. Och att det är grillning hos Peter och Sara ikväll. Helt nice!

Men när jag var på stan gick mina sandaler sönder. Jag stack hem och bytte till flip-flop. Stack till jobbet för att pumpa cykeln och tror ni inte de förbannade flip-flopsen också gör sönder?! Så jag cyklade hem barfota och bytte till mina Converse (som också har gått sönder men som mamma lagade när jag var hemma - jag har ingen större tur med mina skor just nu). Därefter cyklade jag iväg igen - planen var att cykla ungefär halva Växjö Runt, alltså lite drygt två mil. Allt gick enligt planerna tills jag kom till den plats på hela rundan där man är längst från stan, nämligen sydväst om Södra Bergundasjön. Och där fick jag självklart punktering. Solen stod på, flugorna surrade och jag fick snällt leda cykeln genom skogen i en timme tills jag kom till en cykelverkstad i centrum. Vet inte hur många gånger jag har fått byta däck på den jävla cykeln!

Inga kommentarer: