torsdag 15 juli 2010

GPS!

Ja, idag beslutade jag mig för att ge mig själv en ordentlig belöning för att jag faktiskt tränat varje dag de senaste 18 dagarna, förutom en dag när vi var på Öland. Så jag åkte och köpte en GPS! Jag har varit ute och hårdtestat den nu i eftermiddag, på vägar som kanske egentligen mer är tänkta för skogsmaskiner. Med något enstaka undantag klarade GPS:en av allting, även de minsta traktorstigarna utanför Asa. Tyvärr kunde jag inte gå ut ur bilen speciellt mycket eftersom det var en jäkla massa flugor som inte ville något hellre än att flyga in i mina öron. Jag har länge undrat över det där med flugor och öron - söker de efter en varm, mörk plats där de kan bygga bon? Jag vet inte.

Nu ska jag bara ta det lugnt resten av dagen, se på lite Båstadtennis på TV och kanske se någon av de nya filmer som jag "tvingades" köpa idag för att komma upp i tillräckligt hög summa för att få en gratis kryssning. Jag märkte visserligen sedan att kryssningen måste genomföras i höst och att det bara är söndag-onsdag som gäller, vilket kan innebära en del problem när man jobbar heltid. Men vi får väl se om det går att lösa.

Inga kommentarer: