söndag 11 september 2011

Denna stad

I förmiddags tog jag bussen ut till linje 34:s sluthållplats Sibbarp som ligger precis utanför Limhamn, nära brofästet. Tog en promenad nere vid havet och eftersom regnet hängde i luften var jag nästan ensam därute. Det kom skurar i omgångar och det smattrade mot paraplyet. Jag tog en sväng förbi kalkbrottet - som jag aldrig har sett tidigare - och promenerade sedan genom Limhamn innan jag åkte tillbaka till stan. Jag älskar Malmö. (Första gången jag säger det.)


Efter TP-häng hos Bob är det nu sängdags. Och imorgon är det måndag. Suck. Planen är att få mycket gjort på jobbet - måndagen är den enda dagen jag har ett luftigt schema. På kvällen blir det ännu en förhoppningsvis mycket trevlig utflykt till havet, Västra Hamnen närmare bestämt. :)

Inga kommentarer: