onsdag 2 maj 2012

Alltid är det nåt

Nu är det dags för ett missnöjesinlägg, så sluta läsa om du inte är intresserad av sånt. Alla jävla kostnader! Jag skulle vilja att det bara kunde få gå en månad utan en massa oväntade utgifter. Förra veckan gick mina glasögon sönder - jag har ingen aning om hur det gick till, de låg i fodralet och så en dag var de sönder - och det är just sådana grejer som är de mest irriterande. Jag har inte orkat lämna in dem ännu. Idag ska jag till IKEA för att jag måste handla en massa växter till min balkong eftersom alla utom en har dött under vintern, trots att tre av dem borde ha överlevt. Och man kan inte ha en så trevlig balkong som min utan att den lever upp till åtminstone en del av sitt potential. Så var det pianot. Jag köpte det i somras och fick det stämt direkt eftersom det lät för jävligt efter flytten. Stämmaren sa att det helst skulle stämmas om inom några månader men jag trodde mest det var för att han ville tjäna mer pengar. Nu har jag dock märkt att det låter riktigt illa igen - det är främst ostämt men några tangenter fastnar ibland i det nedtryckta läget och det funkar ju inte. Så det blir omstämning nästa vecka och det är inte gratis om man säger så. Som den lilla extra gräddklicken på tårtan fastnade sladden till mina hörlurar (som jag älskar) i ett trappräcke i morse när jag skulle cykla till jobbet och var stressad. De dog och nu har jag fått beställa nya. Och allt detta medan jag har ett jobb som är kraftigt underbetalt. Do the math. Jag klarar mig men det lär inte bli några utsvävningar den närmaste månaden åtminstone.

Inga kommentarer: