onsdag 27 december 2023

Mest lyssnat 2023 - låtar

1. (NY) Blueboy - The Joy of Living
2. (NY) Beabadoobee - Glue Song
3. (NY) corook - the dog
3. (NY) Thin Lizzy - Dear Heart
3. (NY) Sandrayati, Ólafur Arnalds - Vast
6. (42) Ash - Lose Control
6. (80) Ash - Low Ebb
6. (NY) Electric Light Orchestra - One Summer Dream
9. (NY) Blueboy - So Catch Him
9. (NY) Fleece - Do U Mind? (Leave the Light On)
9. (NY) Harriette - at least i'm pretty
9. (NY) Janet Jackson - Let Me Know
9. (NY) The Gentle Waves - Let the Good Times Begin
9. (NY) Vangelis - Main Theme from Missing
15. (NY) Dear Nora - Rollercoaster
15. (NY) José González - Visions - Flanger Version
15. (1) Kings of Convenience - Comb My Hair
15. (91) The Beach Boys - Let's Go Away for Awhile
15. (NY) mindfreakkk - Have You Ever
20. (79) Ash - Aphrodite
20. (NY) Tokimeki Records - SLEEP PARTY (feat. mindfreakkk) - Desired Remix

Oj, vilken konstig lista det här blev. Till skillnad från förra året var nästan alla låtar jag lyssnade mest på även låtar jag aldrig hade hört innan 2023. Det är verkligen sjukt kul. Jag tror egentligen inte det betyder att jag upptäckte mer ny musik det här året, utan snarare att jag var mer aktiv i mitt sökande och att mina 2023-spellistor spelades ganska frekvent både hemma och på jobbet.

Jag gillar blandningen mellan nytt (corook, Harriette, Fleece, mindfreakkk) och gammalt (Blueboy, Thin Lizzy, Janet Jackson, Electric Light Orchestra, Vangelis). Det är också intressant att Ash fick med tre låtar på listan det här året till skillnad från 2022 där de faktiskt inte lyckades trycka in en enda låt på min topp 20. Noterbart är också att jag lyssnade väldigt mycket på Pet Shop Boys, Belle and Sebastian, The Beach Boys och Kings of Convenience i år, men ändå klarade bara en enda sång från de grupperna att pressa sig in på topp 20.

Inga kommentarer: