tisdag 1 januari 2008

Charlotte Kalla, du är bäst!

Idag har jag fått en ny favorit. Charlotte Kalla, 20 ½ år gammal från Tärendö. Just nu världens bästa kvinnliga skidåkare som jag ser det. Häromdagen var hon snabbast av alla på den andra etappen av Tour de Ski i Nove Mesto, Tjeckien. Idag upprepades historien, men ännu mer fantastiskt var det att hon startade 38 sekunder efter ledaren och plockade in alltihop och dessutom gick förbi och vann med 8,5 sekunder. En svensk 20-åring! Så otroligt duktigt.

Och så är hon ju så cool också. Hennes attityd är något i stil med "om jag tror att jag kan vinna så kan jag vinna", och ändå är hon helt okaxig. Hon kämpar och ger absolut aldrig upp. Och så är hon ett enda stort leende. Gumman! =)

Jag är som synes helt grymt imponerad av Charlotte och därför startar jag min egen lilla Charlotte Kalla fan club här och nu. Någon som vill joina?

1 kommentar:

Tom sa...

Consider me frälst! :D