måndag 7 januari 2008

Ett nygammalt liv

Nu börjar det igen. Ett nytt liv som är precis som innan.

Om mindre än 40 minuter ska jag vara på jobbet och börja en ny termin. Det här jullovet måste ha varit det lugnaste och mest avslappnande någonsin. Speciellt den senaste veckan då jag bara har suttit och tittat på vintersport (Charlotte Kalla främst) och filmer. Men nu är det back to life. Och det är förmodligen mest bra, för även jag behöver lite action. Jag tog en joggingrunda igår och det var det överlägset mest "seriösa" jag har gjort sedan nyår.

Hur ser den här terminen ut då? Ja, förutom allt det vanliga kommer det bli dags för nationella prov i engelska för femmorna och så blir det utvecklingssamtal för sexorna men även för femmorna vad gäller engelskan. Men de första två månaderna bör nog bli hyfsat lugna.

Och min Charlotte Kalla-klubb har förresten 292 medlemmar... helt otroligt. Den har ökat minst 100 % varje dag sedan jag startade för en vecka sedan. För att det ska hålla i sig behöver det bli 540 medlemmar innan midnatt och det har jag svårt att tro på. Men det är kul att det har blivit en klubb att räkna med och att flera av Charlottes vänner har gått med. Det skulle vara extremt kul - och kanske en aning bisarrt - om Charlotte själv också gick med! =)

1 kommentar:

SåEnsamSomIda sa...

Haha, jag SÅG ju den där klubben på Facebook... I min beundran för denna tjej sökte jag på måfå på hennes namn på Facebook (var annars nu dessa dagar?!!) och jag funderade på att gå med men gjorde aldrig det eftersom jag tycker att jag inte borde vara med i så himla många klubbar...

Jag såg din sida på spray och tyckte om vad du skrev, eller kanske snarare hur du skrev. För mig kan det ofta vara viktigare hur man uttrycker sig än precis exakt VAD det är man uttrycker. Du vet, känslan man får...

Hur som helst, jag har ingen aning om du ser att jag har skrivit något här på ett äldre blogginlägg, men det kändes ändå intressantare att skriva här än på spray (där jag för övrigt heter troll_i_klackskor om du skulle ha vägarna förbi...)

/Sarah

Ps. Jag kunde visst inte lämna ett inlägg här utan att vara medlem. Jag har också en blogg men på en annan sida. Jag startade dock en sida här parallellt, i somras, där jag skrev för mig själv, lite deppig i juni. Med risk för att den deppiga sidan blir mitt ansikte utåt nu... D.s.