onsdag 3 september 2008

Auditions!

Idol är tillbaka! Så nice! De första programmen med den lägsta nivån av auditions är något av det bästa man kan se på TV enligt mig. Inte bara för att det uppenbarligen finns hur många människor som helst i det här landet som inte förstår att de suger, utan även för att det finns sångare som man får rysningar av för att de är så sjukt bra. Senare under hösten, speciellt när det är en som åker ut varje vecka, blir det så sjukt mainstream att jag bara vill kräkas. Märkligt. Men man kollar ju ändå... :)

Började höstens kurs på universitetet idag. Engelsk språkfärdighet 1 - 7,5 poäng... hehe. Det ska bli kul att kunna sitta och ta det lugnt. Men jag kollade in en gammal vocabulary-tenta och insåg att jag nog kommer få plugga åtminstone några timmar för att bli godkänd. Helt lätt var den inte. Får se det här som en chans att lära mig en massa onödiga engelska ord... helt OK för språkfascisten Fredrik.

Oh... och en sak till. Just nu är Pasqua så nöjd med de viktiga delarna av sitt liv att alla dryga småsaker är så gott som totalt bortglömda. :) I had it coming!

Inga kommentarer: