tisdag 21 april 2009

Come on Daniel, you can do this!


Focus power, Daniel-san!

Jag känner nu att jag äntligen är på väg mot något som kan kallas form. Det är mindre än tio dagar kvar till Växjöloppet och för mindre än en vecka sedan orkade jag inte springa längre än 6 km innan jag gick in i väggen. Extremt illa. Men efter ett väldigt tufft spinning-pass i söndags försökte jag idag igen och sprang två rundor på den 4,5 km långa slingan i Bokhultet som man springer ett varv på på Växjöloppet. Det kändes lite segt men tiden blev bättre än väntat och även om det är i senaste laget börjar jag nu kunna hoppas på en relativt hyfsad tid. Vilket i sin tur ger vissa förhoppningar inför Göteborgsvarvet, även om det längsta jag sprungit sedan förra årets varv är den rundan på 9 km som jag sprang idag. Och Varvet är om drygt tre veckor...

Nu är det bara att tänka Karate Kid. Focus power! Wax on, wax off! Och så vidare.

Inga kommentarer: