lördag 25 april 2009

Who let the Dalsland?

Var på grillfest på campus ikväll, hos Anna, bara 50 meter från min gamla lägenhet. Riktigt trevligt. Framåt kvällen började vi diskutera missförstådda låttexter. Det fascinerande är att det verkar som att alla människor har vissa låtar där man tror att texten är helt annorlunda än den verkligen är. Och även som vuxen fortsätter man nästan att tro det, även om man fattar att det är helt omöjligt. Jag har en lista på datorn över alla mina missförstådda texter, och ikväll fick jag några nya från diverse personer som jag ska lägga till. Här är några favoriter:

Who let the dogs out:
WHO LET THE DALSLAND?

Jag brinner för det här permanent (Petter, Vinden har vänt):
Jag brinner för det HERR-PERMANENT!

Mot Sherwood-skogen!
MOT KÖR MOT SKOGEN!

I got my first real six-string (Bryan Adams, Summer of 69):
I GOT MY FIRST REAL SEX DREAM

Ha-ha-ha-ha, staying alive, staying alive (Bee Gees):
HA-HA-HA-HA, STENA LINE! STENA LINE!

Tryggare kan ingen vara:
TRYGGA RÄKAN INGEN VARA

HAHAHAHAHAHAHA... fan vad jag skrattade.

Inga kommentarer: