fredag 7 augusti 2009

Inte bra, Växjö

De senaste dagarna har inte precis rosat marknaden i Växjö:

  • Mord i Vislanda. En 26-årig (har jag för mig) kille mördade sin sambo. På grund av att båda deras profiler var helt öppna för alla på Facebook var det hur lätt som helst för folket på Flashback att luska ut vem mördaren var och även hans offer. Klicka här.
  • Två cyklister krockade och den ena avled senare av sina skador. Kanske dags att skaffa cykelhjälm nu?
  • Våldtäkt i centrala Växjö. Två "män" häktade. Jag hoppas på fällande dom och som vanligt vill jag sedan att de sätts i burar på Stortorget där man får gå och pissa på dem.
  • Sexårig pojke trillade i Växjösjön och drunknade.

Allt detta inom några dagar. Hoppas Karl-Oskar-dagarna rycker upp stämningen, för det här måste vara några av de svartaste dagarna i Växjö sedan jag flyttade hit för 14 år sedan.

3 kommentarer:

Sigrid sa...

mycket bra uttryckt!
men en bur på stortorget...ja, och torgmöte! det är för lite torgmöten nu för tiden...lite old fashioned 'hear ye hear yeh!' lite 'angry mob throwing things at people'...

men k-o dagarna...växjö goes stadsfest...det vi kommer på att fira är dom som blev kända för att flytta härifrån...lovely!

(nejdå...jag är inte bitter)

lev väl!

Silence sa...

Din kommentar fick mig att tänka att Karl-Oskar hade varit ett perfekt tillfälle för de våldtäktsdömda att visas upp för allmänheten på Stortorget. Ska fundera på hur detta ska kunna genomföras.

Vilka riktigt kända personer har btw inte flyttat härifrån? Klüft, The Ark (OK, nästan Växjö), Karl-Oskar. Det var de jag kom på. Där får man för att man är inflyttad.

sigrid sa...

till och med carl von linné. han fördömde växjö och tog sitt pick o pack. men vi välkomnar alla inflyttade med öppna armar såklart!

(och om du blir känd kommer vi hävda att det är vår förtjänst)