onsdag 12 augusti 2009

Världen är skön ibland

Idag fick jag en avi i brevlådan. "Du har ett paket som väntar på dig. Hämtas ut på företagscenter, Deltavägen 8." OK... Första reaktionen var förvirring eftersom jag inte har beställt något. Dessutom fattade jag inte varför jag skulle hämta ut paketet på företagscenter. Sedan såg jag att det stod IMPORT på avin och då blev jag ännu mer förvirrad.

Så efter jobbet tog jag mopeden till Norremark och kände mig ganska säker på att det här paketet var till någon annan och att något hade blivit fel. Men nejdå, det var i allra högsta grad till mig. Jag fick dock en mindre chock när jag såg hur stort paketet var. Tänk en dammsugarförpackning men ännu större. Vikten var 8,1 kg. Avsändaren var ett företag i Frankrike. Hm.

Så jag bad att få öppna på plats för att få se vad som pågick. Och detta var innehållet:



Jodå! Sex liter koncentrerad SAFT (inpackad i en massa luftplast vilket var anledningen till det stora paketet)! Utspätt blir det 42 liter. Och helt plötsligt gick det upp ett ljus. Jag är nämligen med i lite olika paneler på nätet där man får besvara en massa enkäter. Har man tur tillhör man målgruppen och då får man poäng som man sedan kan använda för att få lite premier. Det är inte överdrivet lukrativt - jag har typ fått två små premier på fyra år - men jag gillar helt enkelt att fylla i enkäter så skit samma. För någon månad sen (minst) har jag ett svagt minne av att jag kom till slutet av en enkät och fick frågan om jag kunde tänka mig att provsmaka de olika fruktdryckerna som jag hade fått se bilder på. Jag svarade givetvis "ja" men trodde inte det skulle betyda något.

Nu jävlar är det saft som gäller något år framöver, helt enkelt.

Inga kommentarer: