söndag 9 augusti 2009

Nagel för nagel, tå för tå...

Det är med en stor suck jag konstaterar att det har hänt igen:

17-åring våldtogs vid Folkets Park

Jag vet inte ens hur jag ska reagera längre på alla dessa våldtäkter i Växjö. (Det var ju en som jag inte skrev om för någon vecka sedan också.) Jag blir arg, mordisk, uppgiven... och en liten del av mig börjar bli lika apatisk som inför de svältande barnen i Afrika. Det verkar uppenbarligen vara så att detta är något som inte går att få stopp på. Eller, rättare sagt, det kanske går att få stopp på men det görs fan inte något åt det i så fall.

Hur ska vi lösa det då? Ska vi göra som i London och ha övervakningskameror på alla allmänna platser i hela stan? Ska det bli lag på att alla tjejer måste ha överfallslarm i handen när de är ute och går själv? Kanske ska det bli olagligt att gå hem själv efter att mörkret har fallit? Eller vad sägs om utegångsförbud? Heck, vi kan lika gärna spela in en nyversion av V for Vendetta i den här jävla stan.

(Karl-Oskar igår var riktigt kul, btw. Nice fest, nice utgång, nice galen Booster-åktur på torget.)

Inga kommentarer: