söndag 1 november 2009

Bu

Höstlovet är slut. Det är bara att konstatera. Det känns verkligen inte det minsta kul. Nu drar en väldigt jobbig månad igång på jobbet - det är dags för utvecklingssamtal igen. Men med en extra "liten" twist: I år måste jag och min kollega skriva alla åtgärdsprogram själva. Dessa ska utformas i samarbete med en specialpedagog men eftersom vi har så lite resurser finns det helt enkelt ingen sådan i vår klass för närvarande. Så jag känner mig nervös inför det. Det räcker gott att planera alla samtal, skriva IUP och skriftliga omdömen, och sen dessutom ha 17 samtal liksom. Jag kommer att klara det, antar jag, men det kommer fan inte bli kul.

Lovet har varit helt OK. Det blev bara fem dagar ledigt till slut, men bättre än inget. I tisdags hängde jag med Lotta och Niklas, spelade Buzz och drack vin. Mycket trevligt som vanligt. Resten av dagarna har jag mest spelat TV-spel, sett på film och tagit det lugnt. I fredags var jag på bio med Tobias (This is it, som var bättre än väntat) och i går städade jag lägenheten hela eftermiddagen: putsade fönster in- och utvändigt, rengjorde ugnen, en massa sånt som man inte gör så ofta. Det blev skitbra. På kvällen var det Linda och Marias födelsedagsfest slash halloween. Tobias och jag var utklädda till mördare - närmare bestämt the bad guy från Scream. Besvikelsen över att Stallarna bara hade öppet på bottenvåningen uppvägdes åtminstone delvis av att vi fick väldigt mycket cred för våra dräkter. Folk kom fram och ville ta foton, medan andra blev rädda och backade undan.

I dag har jag bara spelat The Ballad of Gay Tony hela dagen (fast jag hann med en omgång Animal Crossing med Linda i förmiddags också) och nu ska jag strax iväg på bio och se Antichrist. Har längtat efter att få se den. Den lär ju vara helt störd men jag gillar annorlunda filmer. Synd bara att ingen hänger på.

Känner SÅ lite för att börja jobba nu igen. Jag ser redan väldigt mycket fram emot nästa helg när vi ska till Huseby julmarknad med gänget och sen dricka glögg och låtsas lite att det redan är jul.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur va Filmen då?