måndag 2 november 2009

Ullared

Bästa eller mest fruktansvärda dokusåpan (eller vad man ska kalla den) någonsin: Ullared! Jag satt totalt fastklistrad vid TV:n och visste inte om jag skulle må illa, begrava ansiktet i händerna eller bara gapskratta. Jag kände mig obehagligt överlägsen och ändå bara gottade jag mig i det. De har tagit de absolut mest tragiska personerna och packat ihop dem i en enda serie om ett lågprisvaruhus. "Torsk på Tallinn" känns inte alltför långt bort. Kommer lätt att se på alla avsnitt.

Har varit en helt OK dag. Det enda negativa var att jag glömde ringa min internetbank och återaktivera mitt konto. Nu kommer en räkning att bli betalad flera dagar för sent, men det är väl egentligen skit samma om det bara är en engångsgrej. Jag jobbade nästan 1½ timme utöver min arbetstid idag, men det är helt OK, jag förväntar mig att det blir så ett tag framöver nu på grund av utvecklingssamtalen. Så länge det inte börjar snurra är jag helnöjd.

När jag kom hem hade jag fått två paket, varav det ena var väldigt efterlängtat. "The Silver Mage" är den femtonde och sista delen i Deverry-serien. Jag läste första boken "Silverdolken" när den kom ut i Sverige 1997 och nu har alltså äntligen den allra sista delen släppts. Har läst nån timme i kväll och den är jättebra. Jag fick också Phoenix senaste skiva. Har hört den på Spotify nu ganska länge men det är ändå kul att ha en så bra skiva i samlingen.

R+

Inga kommentarer: