torsdag 30 juni 2011

Heta Malmö

Tja tja bloggen!!!1!!!1

Oh my god vad det har varit varmt att kryssa runt mellan olika ställen i Malmö idag. Bilresan ner var det klart värsta. Bortser man från värmen har det varit en mycket trevlig och lyckad dag. Jag har beställt soffa och soffbord, bestämt vilken säng jag ska ha, köpt lite fina småsaker på IKEA... och Linda hittade allt hon skulle ha. Vi har förutom det stooora möbelvaruhuset varit på Ilva (liiite för dyrt), Chilli (soffa och soffbord), lite affärer inne i stan, Burlöv Center och slutligen på food courten på Entré. Och så har vi kollat in området där jag ska bo, och kommit fram till att det är rätt skönt att det verkar vara ett riktigt lugnt område. Det ligger ändå bara ett par hundra meter från Nobelvägen så jag tror det blir hur bra som helst.

Har återigen varit dålig på att blogga den senaste veckan men till viss del har det berott på att jag vanligtvis gör säkert hälften av mitt bloggande i sängen när jag har lagt mig. Och av nån anledning har jag inte kommit in på Blogger från min iPhone de senaste dagarna. Så jag har inte försummat er, mina trogna 1-2 läsare, helt!

Tog igår årets första dopp i sjövatten i Sandsbro. Det var verkligen jätteskönt. Ska nog hinna med en sväng dit imorgon också. På kvällen blir det återträff med min klass och tanken är att vi ska vara här hos mig. Första timmarna lär jag propagera för att vi håller oss utomhus med tanke på att det ska bli ännu en het dag. Ska bli hur kul som helst att träffa alla (hur många som kommer vet jag inte men säkert hälften) igen - nu blir det verkligen för sista gången så det kommer nog bli lite sorgligt också.

Igår började äntligen de nya avsnitten av True Blood! Första avsnittet var inget annat än fantastiskt. Känns bra att även Curb your enthusiasm snart kommer igång med nya avsnitt och att Beavis & Butt-head gör detsamma.

Ska nu göra ett tappert försök att sova i en lite för varm lägenhet.

Inga kommentarer: