tisdag 21 juni 2011

in the sommarlov

Sommarlov - winning! Jag försöker bara slappa och det går relativt bra. Mycket att fixa med praktiska detaljer inför flytten och det stressar mig lite, men jag orkar inte blogga om det. Faktum är att jag inte verkar orka blogga alls just nu men så kan vi ju inte ha det. Så jag får väl skriva om nåt helt annat.

Mamma och pappa är här ett par dagar. Igår gick vi en runda på drygt 14 km och idag har vi cyklat Växjö Runt vilket totalt blev 45 km. Rätt stabilt! Insåg ännu en gång hur fantastisk den här staden är - man kommer rakt ut i vild natur bara några hundra meter efter att man har lämnat stan och det kryllar av badplatser, grillplatser, friluftsbaser och vackra ställen. En mycket välplanerad ville.

Vad mer? Jag fick ännu en amazon.co.uk-leverans igår: säsong 1 av The Cosby show (kommer bli många mysiga och nostalgiska stunder), säsong 7 av Seinfeld (sista bra säsongen) och säsong 1 av 90210. Nu klarar jag mig på detta typ 1-2 veckor och om en vecka kommer den äntligen... THE LORD OF THE RINGS... på Blu-Ray... extended version!!! Så damn sweet. Om det är någon som har en TV med full HD får ni gärna säga till så att jag kan bjuda in mig själv på filmkväll... filmkvällar snarare... vi snackar typ 12 timmar film och säkert lika mycket extramaterial. Min TV är bara HD ready så även om det blir en klar skillnad med BD missar jag ändå en del, vilket är lite surt.

Och nu - på årets ljusaste dag - ska jag gå och lägga mig. Thank you for the rullgardin.

Inga kommentarer: