tisdag 7 juni 2011

Onward

Jag vet, jag har bloggat uselt i slutet. Delvis har det berott på att jag har varit hemma hos mina föräldrar fredag till måndag och då har jag inte haft nån dator nere i mitt sovrum i källaren. Och så är det lite drygt att blogga från telefonen så det har inte blivit nåt.

Var och kollade på en fin lägenhet i Malmö idag tillsammans med mamma och pappa:

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-vastra-sorgenfri-malmo-kommun-bodekullsgatan-33b-1904255

Är lite sugen på att börja bjuda på den, faktiskt. En stor, takfri balkong med utsikt mot en helmysig innergård och en massa 40- och 50-talshus är inte alls fel. Lägenheten är också jättefin men det finns väl ett par nackdelar med den: ett väldigt litet badrum (som inte är renoverat på ganska länge) och ingen hiss (fjärde våningen). Detta uppvägs dock med råge av en massa annat. Det är genomgående planlösning så den borde inte behöva bli så varm även om det är högst upp i huset. Och så måste jag erkänna att det är lite lyxigt med diskmaskin även om jag inte vet hur mycket jag kommer att använda den.

Usch vad varmt det har varit idag. Satt i skuggan på Stortorget i Ängelholm med min kusin tidigare idag och käkade. Det var visserligen skönt men så fort vi gick därifrån blev det lite för varmt. Dagen har dock avslutats med en åskskur och det är både mysigt och behövligt. Imorgon blir det Boda Borg med klassen och det kan inte bli annat än kul! Det är också tre visningar av min lägenhet inbokade de närmaste dagarna - färre än vi hade hoppats på - och det är bara att hoppas att det kommer ett bra bud.

Inga kommentarer: