lördag 10 mars 2012

Topp 10

De flesta som känner mig vet nog vid det här laget att jag är en statistiknörd. Jag gillar att göra listor över saker och då främst musik. Så när en kollega i fikarummet häromdagen bad mig lista mina fem favoritlåtar med Belle & Sebastian gick jag givetvis igång. För hur gör man en sån sak? Men så började jag fundera och bestämde mig för att göra topp 10-listor för mina favoritartister och -grupper. Inte särskilt oväntat visade det sig vara de jag har lyssnat längst på och som har störst låtskatt att välja mellan - Pet Shop Boys och Belle & Sebastian - som var svårast. Jag skulle vilja göra topp 20 eller 30 i stället, men NOPE!, nu är det 10 som gäller. Så here we go! (Titeln inom parentes indikerar vilket album låten kommer från)

EDIT: Sådärja, nu har jag tagit nördandet till en helt ny nivå och lagt in Spotify-länkar till låtarna och albumen, samt till några utökade spellistor. Älska lördagar när man har tid till sånt här medan femmilen i Holmenkollen står på i bakgrunden! :)

Inga kommentarer: