måndag 5 mars 2012

You win some, you lose some

Jag har en liten, liten känsla någonstans som säger att jag kanske har börjat bli bättre på att hantera motgångar, typ det senaste året eller något. Det kan också vara helt fel, men nja, njo... jag vet inte! Utan att bli specifik är det en del saker som har varit steg framåt och givetvis också en del som varit raka motsatsen. De positiva har jag njutit av och de negativa har jag grämt mig över och sedan ganska fort kommit över dem. Jag vet inte, kanske är det så enkelt att det är fler saker som gått åt rätt håll i slutet än det motsatta, och rimligtvis borde det bli lättare att leva med motgångar när man har desto fler framsteg att "njuta" av. Men jag hoppas att förklaringen inte är så tråkig utan att det mer handlar om att jag se tillvaron för vad den verkligen är. Alla människor har problem på olika sätt och i allas liv finns det saker att glädjas åt. Om jag tittar på hur mitt liv ser ut idag och ponerar att jag skulle ha varit i en liknande situation för några år sedan... så kanske jag hade tyckt mer synd om mig själv vid den tiden. Jag har fått mycket hjälp och har jobbat en hel del med mig själv... och om det är så väl att det faktiskt har gett resultat nu, 2012, då är det riktigt nice.

Och eftersom bra saker kommer till dem som väntar och allt det där... så kommer min dag snart. Det är nästan så jag känner det själv. Ja. Så är det nog.

Inga kommentarer: