onsdag 29 februari 2012

Oh! Learys!

Har varit på O'Learys på Entré ikväll och sett fotbollen. Shit vad stort det är! Jag har varit där en gång innan men då satt vi bara precis vid entrén och jag fick inte alls för mig att det var så stort. Lätt största baren/restaurangen jag varit på i mitt liv. Plus spelrum och bowlinghall i samma lokal. För att inte nämna att det är TV-apparater precis överallt. Det spelar ingen roll vilken plats du sätter dig på så behöver du bara öppna ögonen för att se matchen. Riktigt imponerande faktiskt!

Två dagar kvar av den här extremt softa veckan nu. Har suttit hela dagen idag (förutom min enda lektion) och planerat upp ett dramatema som jag ska hålla i under vårterminen för åttorna. Så himla skönt att kunna sitta i lugn och ro och verkligen förbereda något riktigt ordentligt. Imorgon ska jag börja med de skriftliga omdömena och så ska jag försöka börja planera upp PRAO-besöken också.

På fredag blir det avskedsmiddag på T-Bone för en kollega (det är visserligen jäkligt trist att han ska sluta) och på lördag är det fest ut åt Ribban-hållet. Trevligt värre!

Jag måste bara posta hela texten till Bruises av Chairlift. Så bra! (Lyssna på denna underbara popbagatell här: Chairlift – Bruises)

(Hon:)
I tried to do handstands for you
I tried to do headstands for you
Everytime I fell on you, yeah, everytime I fell
I tried to do handstands for you
But everytime I fell for you
I'm permanently black and blue, permanently blue for you.

For you
So black and blue
For you

(Han:)
I grabbed some frozen strawberries so I could ice your bruising knees
But frozen things they all unfreeze and now I taste like.... 
All those frozen strawberries I used to chill your bruising knees, 
Hot July ain't good to me
I'm pink and black and blue for you.

(Hon:)
I got bruises on my knees for you
And grass stains on my knees for you
Got holes in my new jeans for you
Got pink and black and blue

For you
So black and blue
For you

Inga kommentarer: