onsdag 8 februari 2012

Trouble in paradise

Jag tror min nymfogranne har fått problem i sitt förhållande. Det har stönats väldigt lite de senaste två veckorna - har bara hört något ynkligt försök - medan det snarare handlade om dagliga stunder av ÅÅH! ÅÅÅÅÅÅÅH!!! tidigare. Jag sörjer med grannen men gläds med mig själv och övriga grannar som just nu får vila sina öron.

Var och såg The Descendants på bio ikväll. Den var helt OK men till skillnad från mitt sällskap tyckte jag inte den var så mycket mer än ett välspelat drama som jag nog inte kommer att se om. Jag har nu sett sex av "bästa film"-filmerna inför Oscar:

The Descendants - välspelat sorgedrama/komedi med George Clooney
The Tree of Life - fantastiskt vacker men alltför udda film med Brad Pitt
The Artist - förvånansvärt engagerande och nytänkande svartvit stumfilm
The Help (Niceville) - fint sydstatsdrama om den amerikanska civil rights-rörelsen i början av 60-talet
Moneyball - Brad Pitt, Jonah Hill och Philip Seymour Hoffman lyfter denna klart godkända basebollfilm
Midnight in Paris - lekfull och vacker Woody Allen-komedi om tidsresor i Paris

Favoriterna hittills är The Artist och Midnight in Paris. De jag har kvar är War Horse, Hugo och Extremely Loud and Incredibly Close. Ser fram emot alla tre. Det blir en mycket intressant gala i slutet av februari!

Inga kommentarer: