torsdag 9 februari 2012

Bring out the guns

OK, uttrycket "jag vet inte om jag ska skratta eller gråta" har aldrig varit så berättigat att använda som nu. Tjejer i 13-15-årsåldern som lägger ut bilder på bloggar och Facebook etc. där de putar så mycket med sina läppar så att de ser ut som Jokern i Batman. På allvar. Det ser 100 % för jävligt ut! Jag har stört mig på detta ganska länge men det börjar bli lite extremt nu. Hur kan någon, framför allt tjejerna själva, tycka att det ser snyggt ut? Och hur mycket kommer de att skämmas när de ser sina egna bilder om några år? Kommer de att skratta eller gråta? Jag kan verkligen ha förståelse för att man vill se snygg ut - överdrivet mycket smink, en timme med plattången, klä sig utmanande, framhäva brösten... allt det där fattar jag. Det ser också löjligt ut men jag fattar det. Men varför vill de lägga upp bilder på sig själva där de ser ut som ett offer för ett extremt misslyckat lip job?

Inga kommentarer: