söndag 5 oktober 2008

Inlägg 200

Det känns verkligen inte som om jag har skrivit 200 inlägg på den här bloggen, men så är det alltså! Grattis Fredrik!

Man skulle, om man är långsökt och har dålig humor, kunna säga att jag har belönat mig själv med att hitta en massa ny musik, men det är fullkomligt unrelated. Hehe. Men detta inlägg ska handla om somafm.com. Bästa upptäckten på nätet för min del sedan last.fm som jag upptäckte i februari 2007. Soma FM spelar 14 olika radiostationer dygnet runt, gratis, utan reklam. Allt från electronica, nujazz och ambient till downtempo, meditativ nattmusik och indiepop. Allt uppdateras hela tiden så att man vet vad man lyssnar på. Om det är något man verkligen gillar (vilket det är) är det bara att gräva ner sig mer i just den artisten via myspace, last.fm eller - om man har tur - Pirate Bay.

Så om ditt musikintresse sträcker sig utanför de kommersiella radiostationerna, försäljningslistorna och MTV, är det ett absolut måste att du kollar in Soma.

Inga kommentarer: