söndag 5 oktober 2008

Recap

Jodå, det blev en rätt stabil helg. Inledde med en väldigt soft fredag - var och lyssnade på Alexandra Pascalidou på Konserthuset och sedan orkade jag inte jobba mer den dagen. På eftermiddagen var jag och såg på mina fjärdeklassare när de spelade handbollsturnering. De var så himla duktiga. De är världens skönaste ungar verkligen!

På kvällen kom Fredde till stan och efter en öl hos Tobeavis fortsatte vi ut till campus och förfestade hos Allyson. Sedan blev det Stallarna. Kvällen som helhet var helt OK.

Första halvan av lördagen spenderades hos Linda, aaaningen seg på morgonen så jag var. Vilket kanske inte var så konstigt med tanke på att jag vaknade kvart i åtta och inte kände för att somna om. Vet inte vad det är med mig och morgnar - har alltid gillat att gå upp tidigt. Sen kan det ju tyckas vara idioti att inte ens försöka sova bort den sista bakfyllan liksom... men sån är jag.

Framåt tidig eftermiddag tog jag bussen hem och mötte upp med Fredde som hade sovit i min lägenhet. På kvällen satt han, jag, Tessan och Tobias och spelade Buzz och kotte hemma hos mig. Kände mig lagom seg. När L och jag skulle titta på film senare på kvällen gled jag i någon märklig fas av extrem trötthet. Kunde knappt röra mig, kändes det som. Sov sen som en baby hela natten. :)

Idag har jag haft en klassisk slappesöndag. Laddade slutligen hem Shivering Isles (Oblivion-expansion som jag länge har velat ha och som nu tillfälligt är nedsatt i pris) och satt och spelade hela dagen, bara varvat av ett och annat South Park-avsnitt. Har inte riktigt lyckats komma ända fram till säsong 12 men är nästan klar med säsong 9, vilket betyder att jag bara har drygt 30 avsnitt kvar innan jag är helt ifatt. De nya avsnitten börjar ju på onsdag i USA (och därmed på nätet).

Nu väntar en ganska vanlig vecka på jobbet (innan de så tidskrävande utvecklingssamtalen drar igång nästa måndag). Imorgon blir det Heroes-kväll med T och Emma, och på tisdag ska jag och Peter spela badminton. Det finns inga tennistider nu när alla träningsgrupper har börjat spela inomhus nämligen. Jag är praktiskt taget en total nybörjare på badminton men det ska bli riktigt kul.

Inga kommentarer: