onsdag 24 juni 2009

Dag 4

Jaha, da ar det bara att inse att mer an halften av var Prag-vistelse ar over. Men det ar fortfarande tva hela dagar kvar och det kommer garanterat bli tva grymma dagar. Idag ar det Bobbys dag och det enda jag vet som kommer att handa ar att vi kommer att ga pa guidad tur pa Staropramens bryggeri och aka ut lite fororter. Vad som hander pa min dag imorgon ar ocksa lite osakert men jag har manga ideer.

Igar var det en delvis regnig dag men inte sa mycket som prognoserna hade sagt. Vi inledde dagen med att ga till det enorma Klementinum och kolla lite, och sen gick vi over Karlsbron till Lillsidan, Mala Strana, och gick upp i St Nikolaus-kyrkans klocktorn och spanade in utsikten over stan. Darefter gick vi vidare till John Lennon-vaggen och sen tog vi en promenad pa den fina Kampa-on. Sedan tog vi oss tillbaka till hotellet. Efter att ha laddat batterierna lite tog vi tunnelbanan till Florenc och gick pa The Museum of the City of Prague. Bland annat fanns det en jattestor modell av Prag pa 1800-talet som var riktigt cool. Darifran akte vi sparvagn till Palladium, ett nyoppnat kopcentrum mitt i stan med 200 affarer... helt sanslost. Vi kopte skor.

Jag avrundade eftermiddagen med att kolla in den stora musikaffaren Bontonland, och sen vilade vi pa hotellrummet ett par timmar. Pa kvallen begav vi oss till stadsdelen Zizkov, som enligt uppgift skulle vara typ varldens pubtataste stadsdel. Mycket riktigt! Var vi an gick fanns det pubar och det var massor av folk overallt. Sa vi kryssade runt och drack ol och mojitos pa lite olika stallen och nar vi sen skulle hem akte vi helt at helvete fel med sparvagnen. Inte sa konstigt kanske. Sa vi hamnade mitt i Holesovice och till slut lyckades vi ta en sparvagn tillbaka till stan.

Nu kanske jag borde lamna datorn sa att andra pa det har hotellet kan anvanda den. Tydligen har det blivit nat problem sa att vi inte kan ata frukost pa hotellet idag. Skit ocksa. Det var riktigt grym frukost igar. Far se hur vi ska gora. Tydligen far man ata pa nat annat hotell om man vill.

R+

Inga kommentarer: