torsdag 25 juni 2009

Dag 5

Situationen pa vart hotell blir markligare och markligare. Tur att vi ska aka harifran imorgon. Igar morse stod det tva biffiga snubbar utanfor entren och nar vi kom tillbaka ett par timmar senare fick vi be om att fa komma in. De sag inte glada ut. En stund senare stod det aven en militarsnubbe kladd i M90-uniform med en stor St Bernhards-hund utanfor hotellet. Sedan var det sa hela dagen igar. Nar vi kom hem i natt var hotellet last och samma gangstersnubbar oppnade for oss med nyckel. Tobias fick till och med visa sin rumsnyckel for att fa komma in. T hade ocksa tjuvlyssnat pa en diskussion som gick ut pa att hotellets agare, typ, har sagt upp sig och att de darfor inte har nagon personal som kan servera frukost. Vad detta har att gora med att vakthallningen utanfor vart hotell far oss att kanna oss som att vi har blivit tagna gisslan av terrorister - med den skillnaden att vi ar fria att ga harifran - fortaljer inte historien.

Det bara regnar har. Och nar det inte regnar ar det mulet. Jag tog en promenad bland granderna i gamla stan i natt och tog en massa foton. Rena sagan. Men i ovrigt borjar jag faktiskt bli lite trott pa det har nu. Inte pa Prag - har hade jag kunnat bo hela mitt liv. Men jag behover komma hem och vara lite for mig sjalv. I snart en vecka nu har jag varit med folk dygnet runt och for mig haller det bara i nagra dagar.

Idag ar det min dag i Prag. Vi ska till borgen Vysehrad, vi ska aka ut i nan forort och vi ska nog ga pa bio eller spela bowling eller nat. Far se.

Inga kommentarer: