söndag 7 juni 2009

Intressant fest

Igår var vi på Frida och Annas 50-årsfest (25+25) i Värnamo. Eller lite utanför Värnamo, i en stuga nere vid en sjö. Det var lite ont om plats i bilarna när vi skulle köra dit så jag bestämde mig för att köra moped. Jag gillar verkligen att köra moped så det var bara kul. Lite träsmak fick jag på slutet och det blev lite kallt också, men 7,5 mil är inte så mycket. På vägen tillbaka skulle jag ta en genväg utan att jag hade minsta koll på om det fanns en sådan, så jag körde vilse någonstans nordost om Rydaholm och efter en timme kom jag tillbaka till samma ställe som jag började på. Det var lagom kul.

Festen då? Ja, den var lite som en flashback till gymnasiefesterna på 90-talet. På den tiden drack jag inget plus att jag typ inte hade några kompisar, så då var ju situationen mycket värre. Men just det där att det spelades eurodisco från 90-talet som jag var helt säker på att världen hade glömt, och att folk dansade till dem på allvar, det har jag inte sett på 15 år. Sen var det lite intressant att vi var "svåra stadsbor" (någon hörde någon i den andra gruppen säga det). Det blev ingen direkt förbrödning utan vi höll oss i vår del av stugan och de andra satt vid ett annat bord. Framåt natten blev de flesta redlöst berusade och några började bråka och skrika en massa hotfulla grejer som vittnade om ett ytterst sofistikerat ordförråd. Som tur var hände inget allvarligt i alla fall. Någon var nära att få stryk och två gråtande tjejer stängde in sig i bastun och vägrade komma ut, men annars inget speciellt.

Allyson, Axel och jag matade hästar mitt i natten. Tobias, Linus och jag gick på den murknaste bryggan på den här sidan medeltiden och placerade ut ölburkar och Tutti Frutti på näckrosblad. Linda och Maria sov i Axels bil (och det var en riktigt kall natt, nästan nere på nollan och vände). Mitt lag förlorade alla lekar inklusive säckhoppning och irländsk julafton - vi sög verkligen. Räkost och lådvin konsumerades av en okänd människa som hade svårt att skilja på mitt och ditt.

Nu är det söndag kväll. Det har varit en sugig helg för svensk idrott: Sverige förlorade VM-kvalet mot Danmark och Robin Söderling var som väntat ett nummer för liten mot Roger Federer i finalen i French Open. EU-vallokalerna stänger om mindre än två timmar och jag hoppas verkligen att alla jag känner som har rösträtt har röstat.

Mindre än två veckors jobb kvar, sen midsommar i Mellbystrand, sen PRAG!!!

PS. Project Natal är det coolaste jag någonsin har sett. Kolla bara in teknikdemon Milo and Kate.

Inga kommentarer: