lördag 4 juli 2009

Äntligen sommar?

Senaste veckan har det verkligen varit sjukt jobbigt väder här i Växjö. Varmt och kvalmigt nåt djäfvulskt. Det enda roliga är att det kan börja regna och åska praktiskt taget när som helst. I går ringde jag till Tobias och vi bestämde att vi skulle sticka och bada. (Tobias + bada = inte sant i vanliga fall, jag vet inte vad som hade farit i honom) Fem minuter senare börjar det regna! Så det blev simhallen i stället. Idag har Kalle och jag varit på Evedal (hoppade från tian två gånger och det var hur nice som helst - fick inte ont i öronen som förra gången) och det var kanonfint väder. Men efter typ 1½ timme började det... you guessed it... regna. Så nu sitter jag hemma och ser på Wimbledon i stället. Sen blir det The Love Boat! Nu har äntligen serien börjat släppas på DVD... en dröm har blivit sann! :)

Det sägs att det ska bli väderomslag nu till mer normalt sommarväder - runt 20 grader och lite blandat väder. Passar mig utmärkt. Jag har visserligen investerat i en bärbar luftkonditionering men inget slår äkta svalka. Hoppas bara det blir lite stabilt väder nästa helg när vi är åtta pers som ska åka till Skara Sommarland över helgen.

Inga kommentarer: