fredag 24 juli 2009

Omtanke och söndriga saker

Återvände från Östra Karup/Båstad igår eftermiddag. Skönt att komma tillbaka till Växjö. När jag kom hem hade Linda fixat mat - en jättegod sallad - och världens kanske godaste vin, Bin 28. Efterrätten bestod av pannacotta och den var otroligt god. Mycket bra initiativ! :) Vi firade att vi har varit tillsammans i ett år. Sanslöst vad tiden går!

Lite tajt med pengar den här månaden. Häromdagen startade inte min moped så nu är det väl dyr reparation som gäller igen. I samma veva dog min dammsugare, så idag fick jag sticka och köpa en ny. Detta kommer precis i en period när jag har haft ganska mycket utgifter så det känns lite surt.

Imorgon är det fest här hos mig. Ska bli nice. Annars går jag just nu mest runt i en enda stor Kings of Convenience-hype. De första singlarna från nya albumet har spelats på radiostationer i Europa den här veckan. Norge får "Boat behind" - en låt jag har hört många gånger tidigare men som de aldrig har spelat in i studio tidigare - och resten av världen verkar få "Mrs. Cold" som första singel. Albumet "Declaration of Dependence" släpps 2 oktober och två dagar efter det blir det konsert i Lund som jag och Calle givetvis ska gå på. Förra årets konsert på Nalen i Stockholm var ju helt underbar och jag förväntar mig en grym upplevelse i Lund också.

Inga kommentarer: