onsdag 22 juli 2009

Mina lår!

Jag var riktigt seg i benen igår kväll. Idag har jag haft en ganska ordentlig träningsvärk i både fram- och baksidan av mina lår. Jag var övertygad om att det var för att jag tog ut mig rätt ordentligt när jag sprang igår, men samtidigt var det inte logiskt eftersom det ändå bara var 6 km och det borde inte ge mig någon träningsvärk över huvud taget. Jag hade ju stretchat som vanligt.

Men idag kom mamma på att det måste vara på grund av det jag och pappa gjorde innan löpningen. Vi plankade in på friidrottsbanorna i Laholm och körde lite längd och tresteg. Riktigt kul, förresten. Jag har inte gjort ett enda ordentligt längd- eller trestegshopp på allvädersbanor sedan jag slutade tävla när jag var typ 15. Men hur som helst, jag glömde stretcha efter det och that's how the story goes.

Imorgon blir det nog löpning igen om jag orkar.

Nu har min syster, hennes man och deras tre barn (7, 4 och några månader) precis kommit hit och det är första gången jag träffar lilla Elina. Kul! Ska bli jättekul att umgås med alla. På torsdag drar jag tillbaka till Växjö. Ska inte bli helt fel det heller.

Inga kommentarer: