onsdag 24 mars 2010

Allts jävlighet

Jag tycker nog inte att jag i vanliga fall har mer otur än någon annan, men just nu är det verkligen ingenting som går min väg.

1. Min dator la av för typ sex veckor sedan. In på reparation. Efter en månad fick jag tillbaka den. Allt funkade i en vecka och sedan dog Internet. Ingen kunde hjälpa mig, så det fick bli tillbaka till verkstaden igen. Idag fick jag tillbaka datorn. Internet funkar fortfarande inte! Hur svårt kan det vara? Deras enda uppgift den här gången var att se till att Internet började funka igen, och det klarade de inte. Sveriges enda HP-verkstad har skill! Så jag ringde dit för att höra vad de sysslar med. Nej, då hade de gått hem för dagen kl 15. Seriöst! Så nu får jag fortsätta med min lånedator som en kollega så vänligt har försett mig med. Ikväll får jag ringa mamma och be henne betala mina räkningar, precis som förra månaden. Känns kul.

2. Jag hör sämre och sämre på mitt högra öra, och nu är jag ganska säker på att det även gäller det vänstra, för jag börjar verkligen höra dåligt rent allmänt. Imorgon ska jag till distrikssköterskan och de ska typ spola eller nåt - något jag redan har provat två gånger och det är absolut inte nån vaxpropp. Jag börjar också få lite småont i öronen och i halsen. Jag har varit sjuk från och till nu i minst ett par månader. Fattar inte vad som händer - jag brukar alltid vara frisk liksom. Perfekt uppladdning för Göteborgsvarvet om mindre än två månader - min form är under all kritik eftersom jag inte kan träna.

3. Nästa vecka är det påsklov och då tyckte jag det kunde vara kul att dra iväg nånstans. Jag hittade en billig resa till Prag och idag meddelade Tobias att han hade fixat så att han blev ledig. Nu vågar jag inte beställa något med tanke på att jag kanske håller på att bli riktigt sjuk.

4. Idag åt jag för snabbt i matsalen (normalsnabbt, men min hals är helt störd) vilket medförde att jag kräkte från och till i två timmar och mådde skit och blev tvungen att gå hem från jobbet. Jag mår med andra ord väldigt bra just nu i allmänhet.

GAAAAAAAAAAAAAAAAA jag vill bara skrika och gråta på samma gång!!! Vad fan är det som pågår?

Inga kommentarer: